Zdravý pobyt na slunci

Inovativní technologie SafeLight zajistí pokožce optimálnější dobu opalování

Co je dobré vědět pro zdravý pobyt na slunci?

 

U  VODY

Ať už trávíte léto u moře nebo u rybníka, mějte vždy na paměti, že voda odráží a zesiluje UV záření a to i pod vodou. Půl metru pod vodní hladinou působí UV záření stejně, jako když stojíme na přímém slunci. Dokonce i ve stínu na naši pokožku dopadá ještě 40% UV záření. Spálit se tedy můžete i pod slunečníkem nebo při zamračené obloze. Nikdy tedy nezapomínejte na ochranné opalovací přípravky na slunce v odpovídající hodnotě SPF 15, 30 a 50. Samozřejmostí je i pravidelný pitný režim po celý den. Také po návratu domů se naše pokožka dožaduje odpovídající péče. Teplo, UV záření, vítr, slaná nebo chlorovaná voda, ale i klimatizace, naši kůži vysušují, ta se stává hrubší, napjatější, je popraskaná a šupinatá. Dopřejte jí dostatečnou péči v podobě hydratačních přípravků. Při spálení, zarudnutí kůže jsou ideální přípravky s obsahem glycerinu, ureou, aloe vera, kyselinou hyaluronovou, vitamínu A nebo okurkovým extraktem, který má ochlazující efekt. Díky vysokému obsahu vody se rychle vstřebávají, je možné je nanášet několikrát denně. Osvědčená je také kosmetika s obsahem panthenolu, vitamínu E, zinku a termální vody, která spálenou pokožku zklidní a zmírní nepříjemný pocit pnutí. Tyto látky současně stimulují přirozenou regeneraci pokožky. Vyvarujte se hutnějších krémů, neproniknou dostatečně do pokožky a pocit úlevy je krátkodobý. Opálení vydrží zpravidla 4 týdny, kdy dochází k přirozené, pravidelné obnově kůže, kdy se postupně odlupují nejsvrchnější buňky pokožky. Pokud je olupování viditelné, odstraňte odumřelé šupinky pomocí šetrného peelingu, poté pokožku opět dostatečně hydratujte. Bude opět hebká, vláčná a pružná.

 

NA  HORÁCH

Ochranná vrstva atmosféry filtruje UV záření ze slunečního světla a ztenčuje se s každým výškovým metrem. Čím jste tedy výš, tím více nebezpečné záření je. S každými 100m se zvýší hladina záření přibližně o 20%. Záření se v zimě odráží i od sněhu, ledu a proto by jsme neměli zapomínat na ochranné přípravky na slunce. Čím výše, tím vyšší ochranný faktor zvolte, ideálně SPF 50, 30. Vzhledem k tomu, že se potíme, měli bychom vrstvu ochranného přípravku každé 2-3 hodiny obnovovat. Nezapomeňte přibalit i balzám na rty s ochranným faktorem, pokrývku hlavy, sluneční brýle a dostatek tekutin.

 

VE MĚSTĚ

Málokdo ví, že i přes tónovaná skla automobilu dopadá na naši kůži až 60% podílu UVA záření. Slunečním paprskům jsme vystaveni i během pohybu na ulicích, procházkách, při sportu. Sluneční ochranu bychom měli používat, i když se právě nechystáme na hory nebo k vodě. Na trhu je celá škála ochranných přípravků v různých konzistencích – mléka, spreje, pěny, oleje. Při pobytu u vody a sportu je ideální používat voděodolné přípravky a jejich vrstvu pravidelně obnovovat. Vždy dodržujte pitný režim. Také po opalování je důležité pokožku dostatečně hydratovat. Přípravky jsou obohacené o vitamíny a výživu, které pokožku zklidní, regenerují, opět ji dostanou do kondice.